Nedan finns information gällande Bullerbycup. Det finns även samma information under Dokument men lite mer överskådligt där. Det är ca 210 lag anmälda till cupen.
Vi kommer ha en minibuss men behöver ha några bilar också. Vilken skola vi kommer sova i är inte klart men troligtvis så behövs det lite körningar mellan skolorna och planerna. Men vi återkommer med mer exakt planering framåt.
Vi siktar att åka på Torsdag morgon beroende på starttid för match.
Vi hoppas att alla håller sig friska och kan vara med. Vi är enbart 9 st i varje lag vilket innebär 2 avbytare/lag så tjejerna kommer få spela mycket, vilket de tycker är kul :-)
Vällkommen till Bullerby Cup
Vi vill hälsa Dig varmt välkommen till Bullerby Cup i Vimmerby och hoppas att Du kommer att få några sköna och trevliga dagar med gemenskapen och fotbollen i högsätet. Vår målsättning med Bullerby Cup är att göra några dagar i Vimmerby och Småland så trivsamma som möjligt för så många som möjligt. Spelare, ledare, funktionärer och inte minst föräldrar. Därför satsar vi på och hoppas att fotbollen, spelglädjen, dramatiken, gemenskapen och alla nyfunna vänner skall vara det väsentliga. Fotboll är roligt men dock inte allt här i livet, därför kommer det att finnas tillfällen till avkoppling och möjligheter till aktiviteter som bad, cuphäng, utflykter med mera. Alla dessa arrangemang tillsammans hoppas vi ska bidra till att skapa en stor och bestående gemenskap över alla gränser mellan spelare och ledare, och att Bullerby Cup fastnar i ditt minne och ger Dig några härliga sommardagar. VIMMERBY IDROTTSFÖRENING i samarbete med SMÅLANDS FOTBOLLFÖRBUND
DOMARE
Legitimerade domare genom Vimmerbyortens Fotbolldomarklubb.
LINJEDOMARE
Varje lag skall hålla med linjedomare på varsin sida. Tänk på att som linjedomare är Du också matchfunktionär. Du som vill dirigera dina spelare skall inte vara linjedomare.
POÄNGRÄKNING M.M.
Cupen inleds med ett gruppspel (3 matcher), där alla möter alla i gruppen men utan att tabeller och resultat redovisas i spelformen 7v7.
Efter gruppspelet delas man in i nya grupper i ett fortsättningsspel 7v7 eller slutspel 9v9 där vinnare utses. Precis som tidigare år så ska alla göra sitt bästa, alla lag spelar till cupens slut och får förhoppningsvis mäta sina krafter mot så jämna motstånd som möjligt.
FORTSÄTTNINGSSPEL
I fortsättningsspelen är oavgjorda matcher tillåtna och avgörs inte längre på straffar utan förblir oavgjorda (P/F 10, 11 och 12).
PROTESTER
Eventuella protester behandlas av juryn som utses av Smålands Fotbollförbund.
Juryns ställningstagande kan inte överklagas.
Eventuella protester skall göras skriftligen och vara sekretariatet, på Ceosvallen, tillhanda senast en timme efter avslutad match.
Protesten skall innehålla de skäl varpå protesten grundar sig.
Domarens beslut i fakta som rör matchen är slutgiltiga. Protest mot sådant beslut kan inte föranleda åtgärd.
Protestskrivelsen skall åtföljas av en protestavgift á 300 kr, vilken anses förverkad om protesten avslås.
ÖVRIGT
•Varje lag håller med egna uppvärmningsbollar.
•Alla skall vara omklädda och färdiga vid sin spelplan senast 10minuter före utsatt matchtid.
•Matchrapport skall fyllas i och lämnas till domaren efter slutsignal. OBS! Notera målgörare.
•Det lag som står som bortalag byter tröjfärg vid lika färg.
•Sidbyte sker med max 5 minuters paus.
•Arrangören förbehåller sig rätten att avbryta pågående cup på grund avyttre omständigheter som t.ex. väder, utan ersättningsanspråk från deltagande lag.
TURNERINGSFÖRESKRIFTERBullerby Cup spelas enligt Svenska Fotbollförbundets regler för fotboll i spelformen 7v7 och 9v9. ÅLDERSBESTÄMMELSER F10/P10 Flickor/Pojkar födda 2013 eller senare (7v7-fortsättningspel) F11/P11 Flickor/Pojkar födda 2012 eller senare (7v7-fortsättningspel) F12/P12 Flickor/Pojkar födda 2011 eller senare (7v7-fortsättningspel) F13/P13 Flickor/Pojkar födda 2010 eller senare (9v9-slutspel) DISPENSER Vi tillämpar generella dispenser, vilket innebär att två (2) spelare ett (1) år äldre får ingå i truppen inför varje match. Vi hoppas och tror att det ökade ledaransvar som denna bestämmelse medför ska hanteras och användas på ett för fotbollen positivt sätt. SPELTID 2 x 20 minuter i alla spelformer. MATCHBOLLAR Storlek 4: F/P 10,11, 12 och 13. ATT TÄNKA PÅ…
•Benskydd skall användas.
•Skruvdobbar är inte tillåtet.
•Samma deltagare ska endast delta i ett lag under cupen, vid behov avundantag kontakta cupledningen.
•Arrangören förbehåller sig rätten att, vid sena återbud av lag, ersätta dessalag med lag som har spelare från olika föreningar.
PRISER
Alla deltagare erhåller diplom med lagbild, medalj och T-shirt.
SPELFORM 7v7 (10-12 år)
Gruppspel torsdag och fredag.
Fortsättningsspel fredag eftermiddag och lördag.
TÄVLINGSFORM 9v9 (13 år) Gruppspel torsdag och fredag. Slutspel fredag eftermiddag och lördag.
UPPLYSNINGAR
För ytterligare information:
Vimmerby IF:s kansli 0492-137 77
Frågor besvaras på www.bullerbycup.com info@bullerbycup.com
CUP - SEKRETARIAT/FÖRLÄGGNINGAR
Ceosvallen tel.
Vimarvallen tel.
Idrottshallen, Vimarskolan tel.
Astrid Lindgrens skola tel.
Vimmerby Gymnasium tel.
Frödinge skola tel.
Södra Vi skola tel.
Storebro skola tel.
Sekretariaten är öppna dagligen från torsdag kl 07.00 till lördag 20.00.
OBS!
Alla deltagare erhåller ett fotodiplom. Diplomen utlämnas vid Ceosvallen under lördagen. Alla lag skall således fotograferas!
Fotografen finns i anslutning till skolsekretariaten i Vimmerby torsdag och fredag enligt PM.
CUPHÄNG MED ÖVRIGA LAG!Fredag kväll till 22.00. Plats: Vimarskolan
KOM IHÅG FÖR LEDARE
ANKOMST
Anmälan skall göras på resp. skola. Ytterligare information kommer ni att få där. Alla lag måste vara incheckade innan man spelar sin första match. Det räcker om en ledare checkar in så man behöver inte komma med hela laget.
Ej inkvarterade lag erhåller information, tröjor m.m. vid Vimarskolans sekretariat, onsdag kl 18.00–20.00 och från torsdag kl. 07.00. MATCHRAPPORT Matchrapporter får ni tillsammans med övrig information vid resp. sekretariat. DELTAGARKOSTNAD Pris per inkvarterad deltagare är 1 400 kr. Pris per ej inkvarterad deltagare är 450 kr. Vi erbjuder övernattning onsdag-torsdag, lördag-söndag inkl. frukost utan kostnad. Inbetalning av deltagaravgifter för extra spelare och ledare i sista stund sker vid incheckningen via Swish (nummer erhålles vid incheckningen). Återbetalning av eventuella återbud görs till er förenings bank- eller plusgirokonto. Glöm inte att ta med dessa uppgifter! Återbetalningen sker inom cirka två veckor efter cupens slut. Observera att denna hantering är kontantfri! Ni måste anmäla om ni kommer onsdag.
FÖRLÄGGNING
Inkvartering sker i Vimarskolan, Astrid Lindgrens skola, Vimmerby Gymnasium, Södra Vi skola, Frödinge skola och Storebro skola senast torsdag kl 14.00. Vilka lag som inkvarteras vid resp. plats framgår av förläggningslistan. Deltagarna medtager själva luftmadrass eller liknande (max bredd 80 cm) och sovtäcke. Minst en ansvarig ledare skall bo tillsammans med spelarna.
TYSTNAD KL 23.00!
OBS!
Läs brandskyddsinstruktionen som ni får vid incheckningen.
Städning av sovsal skall ske före avresa enligt checklista.
OMKLÄDNINGSRUM
Omklädning sker, för inkvarterade lag, på respektive. förläggningssal.
Ej inkvarterade lag klär om i sina egna förläggningar, eftersom vi har mycket begränsade utrymmen vid spelplanerna.
GLÖM EJ RESERVTRÖJOR VID SAMMA FÄRG!
TRANSPORTER
För de lag som beställt och erlagt avgiften sker transporter mellan förläggning och fotbollsplaner enligt transportschemat på nästa uppslag.
Bussbiljett ska kunna uppvisas.
SPELPLANER
C 1 Ceosvallen plan 1 Vi 1 Vimarvallen plan 1
C 2 ” 2 Vi 2 ” 2
C 3 ” 3 Vi 3 ” 3
C 4 ” 4 Vi 4 ” 4
C 5 ” 5 Vs 1 Vimarskolan plan 1
C 6 ” 6 Vs 2 ” 2
C 7 ” 7
C 8 ” 8
C 9 ” 9
C 10 ” 10
C 11 ” 11
C 12 ” 12
C 13 ” 13
C 14 ” 14
C 91 ” 91
C 92 ” 92
C 93 ” 93
C 94 ” 94
C 95 ” 95
LINJEFLAGGA
Omedelbart efter matchen skall resp. lagledare placera linjeflaggan på
avbytarbänken.
ANSVAR
Ledaren är ansvarig för sina spelare under hela turneringen. Detta gäller både på och utanför planen samt vid förläggningen.
MATSEDEL (preliminär)
LÖRDAG TID
FRUKOST Samma som torsdag 06.30 - 09.30
LUNCH Varmkorv, potatismos, råkost 11.30 - 15.00
MIDDAG Köttbullar, makaroner, råkost 17.00 - 21.00
SÖNDAG
FRUKOST
MATSEDEL (preliminär)
Salladsbar lunch och middag torsdag – lördag.
Kaffe till ledarna efter samtliga måltider.
TORSDAG TID
FRUKOST 07.30 - 09.00
LUNCH 11.30 - 15.00
MIDDAG 17.00 - 21.00
FREDAG
FRUKOST 06.30 - 09.30
LUNCH 11.30 - 15.00
MIDDAG Filmjölk, flingor, äppelmos mjölk, mjukt bröd, smör, ost, korv Pannkaka, korv, råkost Pannbiff, potatis, sås, råkost Samma som torsdag Köttfärssås, spagetti, råkost Kycklingschitzel, ris, sås, råkost 17.00 - 21.00
MATTIDER Mattider för lag inkvarterade på Astrid Lindgrens skola, Vimarskolan och Vimmerby Gymnasium finns på lagsidan på nätet http://info.bullerbycup.com/laginfo. Mattider för lag inkvarterade på Frödinge, Södra Vi och Storebro skola enligt överenskommelse på resp. förläggning. OBS! Om det är någon måltid Ni inte tänker äta måste Ni meddela detta till resp. matsal i god tid före utsatt mattid.
Resultatservice under cupen
www.bullerbycup.